Leveringsvoorwaarden
Baby Case B.V. hanteert leveringsvoorwaarden die van toepassing zijn op alle bestellingen. Deze voorwaarden zijn opgesteld met zorg en bieden duidelijkheid over rechten en plichten voor zowel de klant als Baby Case B.V.
Artikel 1. Definities
In deze leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Leveringsvoorwaarden: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.
1.2 Baby Case: de besloten vennootschap Baby Case B.V., gevestigd te De Buskes 2, 5087 MA Diessen, Nederland, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 37146953.
1.3 De klant: de zakelijke partij, rechtspersoon, dan wel de rechtsgeldig vertegenwoordiger van deze, die met Baby Case een overeenkomst aangaat of wenst aan te gaan.
1.4 Overeenkomst: iedere overeenkomst, evenals (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering daarvan, met als doel producten te laten leveren in opdracht of ten behoeve van de klant.
1.5 Producten: onder producten wordt onder meer verstaan, maar niet beperkt tot, producten voor baby’s en moeders, betrekking hebbende op voeding van baby en kleine kinderen – zijnde gespecialiseerde en innovatieve voedingsflessen en drinkbekers –, rust en ontwikkeling van het gebit – zijnde speentjes en bijtringen – en producten gerelateerd aan borstvoeding – zijnde borstkolven en diens onderdelen. Voorgaande geldt in de ruimste zin van het woord.
1.6 Levering: alle handelingen die tot doel hebben om de producten van Baby Case over te doen gaan in het vermogen van de klant, behoudens het geldende eigendomsvoorbehoud.
1.7 Partijen: Baby Case en de klant samen.
1.8 Schriftelijk: alle op schrift gestelde communicatie, waaronder begrepen communicatie per e-mail en digitale berichtgeving, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende vaststaat.
1.9 Website: https://babycase.nl
Artikel 2. Toepasselijkheid leveringsvoorwaarden
2.1 Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Baby Case en op elke tussen Baby Case en de klant tot stand gekomen overeenkomst (huidige en toekomstige) als ook huidige en toekomstige leveringen. Baby Case behoudt zich het recht voor om de leveringsvoorwaarden eenzijdig te wijzigen, welke wijziging, na bekendmaking, direct van toepassing zijn.
2.2 Van deze leveringsvoorwaarden kan in beginsel niet worden afgeweken, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen. Afwijkingen gelden niet voor toekomstige leveringen en nabestellingen.
2.3 Voor het geval dat naast deze leveringsvoorwaarden specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing is, kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepalingen die voor hem het meest gunstig is.
2.4 Eventuele algemene (inkoop- of leverings) voorwaarden van de klant en/of derden worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze leveringsvoorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
2.6 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze leveringsvoorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze leveringsvoorwaarden.
2.7 Indien Baby Case op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van deze leveringsvoorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan worden ontleend.
2.8 Indien er een verschil is tussen deze leveringsvoorwaarden en hetgeen bij overeenkomst is overeengekomen, dan prevaleert datgene wat is opgenomen in de overeenkomst. Dit is alleen van toepassing op hetgeen specifiek bij dat ene overeenkomst is overeengekomen. Indien er sprake is van een andere/aanvullende overeenkomst, mag de klant niet beroepen op een afwijking welke van toepassing is op de andere overeenkomst.
2.9 De meest recente versie van leveringsvoorwaarden van Baby Case is van toepassing. Baby Case kan op ieder gewenst moment deze leveringsvoorwaarden eenzijdig wijzigen en aanvullen. Baby Case zal de klant tijdig informeren over de wijziging. Wijzigingen zullen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten overeenkomsten. Wijzigingen binden de klant nadat deze schriftelijk van toepassing zijn verklaard met toezending van de voorwaarden. De klant is gehouden de wijzigingen te accepteren op grond van eerdere acceptatie van onderhavige bepaling. De klant is verplicht deze binding ook aan derden/samenwerkingen op te leggen.
2.10 Indien één of meer bepalingen in deze leveringsvoorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard, nietig mochten worden verklaard of vernietigd worden, dan blijven de overige bepalingen in deze leveringsvoorwaarden volledig van toepassing. Partijen zullen in overleg treden om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling overeen te komen. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.
Artikel 3. Prijzen en betaling
3.1 Alle prijzen die Baby Case hanteert zijn in euro’s, exclusief btw en exclusief overige kosten, zoals heffingen, reis-, verpakkings-, bezorg- en verzendkosten en kosten van derden, tenzij anders vermeld of anders overeengekomen.
3.2 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk-, zet- of typefouten. Voor de gevolgen van druk-, zet- of typefouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaardt en is Baby Case niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. Dit geldt ook in geval van bestellingen uit meerdere onderdelen of pakketten.
3.3 Baby Case behoudt zich het recht voor om diens prijzen tussentijds aan te passen, welke wijziging betrekking heeft op prijsverhoging door de leverancier/fabrikant of ten gevolge van een wettelijke regeling/bepaling. De prijswijziging zal geen betrekking hebben op al lopende bestellingen. Baby Case zal de klant tijdig informeren omtrent de prijswijziging als ook de datum wanneer deze wijziging in werking zal treden.
3.4 In afwijking van het vorige lid kan Baby Case producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de logistieke en bezorgingsmarkt, waar Baby Case geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.
3.5 Betaling dient te geschieden binnen de termijn zoals gesteld bij de bestelling, althans bij overeenkomst. Indien de klant in gebreke blijft nadat de betaaltermijn is verlopen zal de klant in verzuim zijn en heeft Baby Case recht op wettelijke verhoging voor elke dag dat de klant te laat voldoet. Enige kosten gemoeid met buitengerechtelijke incasseren van de vordering, komen voor rekening van de klant.
3.6 Indien er sprake is van achterstallige betalingen, behoudt Baby Case het recht om bij nieuwe betalingen deze te verrekenen met openstaande vorderingen. Baby Case kan eventueel in geval van achterstallige betalingen elke prestatie opschorten totdat volledige betaling van de vordering is voldaan.
Artikel 4. Conformiteit en garantie
4.1 Baby Case staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften, standaarden en geldende normen, voor zover in alle redelijkheid van Baby Case kan worden verlangd.
4.2 Hoewel Baby Case in staat voor voldoening aan de overeenkomst als ook dat Baby Case alle nodige zorg in acht zal nemen ten behoeve van het waarborgen van de kwaliteit van de producten, zoals geleverd door de leverancier, en het zorg dragen van het op juiste manier van opslaan en transporteren van deze producten, kan Baby Case nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de kwaliteit en eigenschappen van het product daar de leverancier en/of fabrikant hiervoor verantwoordelijk en aansprakelijk is.
4.3 Garanties strekken nooit verder dan hetgeen expliciet is overeengekomen of door de leverancier en/of fabrikant van Baby Case is verstrekt.
4.4 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 7 dagen na levering aan Baby Case schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking (ongeopend en verzegeld) en in originele staat. Baby Case vergoedt in geval van terugzending het aankoopbedrag van het product, inclusief de betaalde verzendkosten aan de klant. Indien de verkeerd geleverde producten ten gevolge van een fout van de klant is geschied, zullen de kosten voor het terug verzenden door de klant zelf voldaan dienen te worden.
4.5 Indien een product wordt teruggeroepen door een leverancier en/of fabrikant, brengt Baby Case de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Baby Case vergoedt in dat geval het aankoopbedrag van het product, inclusief de betaalde verzendkosten aan de klant.
4.6 Baby Case is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
4.7 Indien de klant gebruikmaakt van opslag door een derde partij dan dient de klant bij verlies en/of schade deze te verhalen op de derde. Op het moment dat de klant de producten opslaat of doet opslaan vallen deze onder de verzekering(en) en aansprakelijkheid van de derde partij. Het eigendomsvoorbehoud van Baby Case blijft van toepassing. Indien de producten deels of geheel verloren gaan gedurende de opslag behoudt Baby Case de vordering op de klant op grond van het eigendomsvoorbehoud. Baby Case kan de producten per direct ophalen of doen ophalen bij de klant, indien Baby Case naar redelijkheid mag verwachten dat de klant niet meer aan de betaling zal voldoen. Voorgenoemde is onder meer maar niet uitsluitend het geval bij surseance van betaling en/of (dreigend) faillissement.
Artikel 5. Levering
5.1 Baby Case zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de levering van bestellingen van producten.
5.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan Baby Case kenbaar heeft gemaakt.
5.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in het vijfde lid van dit artikel is vermeld, zal Baby Case geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk trachten uit te voeren.
5.4 Indien de bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd en er is geen sprake van overmacht zoals bedoeld in artikel 11 van deze leveringsvoorwaarden, heeft Baby Case het recht om de bestelling in delen uit te voeren. Indien uitvoering niet mogelijk blijkt te zijn of niet mogelijk is, heeft de klant het recht om de bestelling gedeeltelijk of in diens algeheel te annuleren zonder bijkomende kosten De klant heeft geen recht op een schadevergoeding.
5.5 Alle levertermijnen zijn indicatief en zijn nimmer te beschouwen als fatale termijnen. Aan eventuele genoemde termijnen kan de klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding en is geen grond voor ontbinding van de overeenkomst.
Artikel 6. Betalingsonmacht klant
6.1 Indien de klant in de hiernavolgende situaties verkeert, is er sprake van betalingsonmacht en wordt de vordering direct opeisbaar. Baby Case is gerechtigd de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst schriftelijk te ontbinden, op het moment waarop de klant:
- in staat van faillissement wordt verklaard of faillissement aanvraagt;
- (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;
- door executoriale beslaglegging wordt getroffen;
- onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
- anderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot (een deel van) zijn vermogen verliest;
- diens onderneming beëindigd, liquideert en uitschrijft bij de Kamer van Koophandel.
6.2 Betalingsonmacht van of bij derden, waaronder maar niet uitsluitend de partij die ten behoeve van de klant de producten opslaat of doet opslaan resulteert niet in het opschorten van de betalingsverplichtingen van klant jegens Baby Case. Klant kan zich hier niet rechtsgeldig op beroepen teneinde niet (geheel) te betalen, het eigendomsvoorbehoud van Baby Case ongedaan te maken of om de overeenkomst (buitengerechtelijk) te ontbinden.
Artikel 7. Retentierecht
7.1 Op de producten van Baby Case geldt een eigendomsvoorbehoud zijnde retentierecht. Dit houdt in dat geleverde producten eigendom blijven van Baby Case en dat het eigendom van de producten pas overgaat op de klant na volledige betaling van de koopsom en alle bijbehorende kosten, waaronder logistieke kosten, inpakkosten en administratiekosten. Indien niet aan de gehele betaling is voldaan blijven de producten eigendom van Baby Case en kan Baby Case gebruik maken van alle rechten die Baby Case op grond van artikel 2 Boek 5 Burgerlijk Wetboek en alle bijbehorende wet- en regelgeving en jurisprudentie toekomen zonder tussenkomst van de rechter.
7.2 Het retentierecht is van toepassing op de met Baby Case gesloten overeenkomst tot het leveren van producten, vorderingen ter zake van het tekortschieten in de nakoming van een dergelijke overeenkomst daaronder begrepen.
7.3 Baby Case kan diens retentierecht uitroepen zowel tegen de klant als tegen een derde partij die namens de klant de producten opslaat of onder zich houdt ten behoeve van de klant.
Artikel 8. Aansprakelijkheid en vrijwaring
8.1 Indien de klant aantoont dat hij schade heeft geleden door een toerekenbare tekortkoming van Baby Case, die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst, is de aansprakelijkheid van Baby Case voor enkel en alleen de directe schade, beperkt tot maximaal het bedrag waarop in het desbetreffende geval uit hoofde van de door Baby Case gesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak bestaat, vermeerderd met het eigen risico van Baby Case onder die verzekering.
8.2 Indien, om welke reden dan ook, geen uitkering plaatsvindt krachtens het in het eerste lid van dit artikel bedoelde aansprakelijkheidsverzekering, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
8.3 Baby Case is enkel aansprakelijk voor directe schade bij de levering indien deze is ontstaan door aantoonbare opzet en/of grove nalatigheid van de kant van Baby Case. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
- de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Baby Case aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Baby Case kan worden toegekend;
- redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van de schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
8.4 Aansprakelijkheid van Baby Case voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminkte of vergane gegevens of materialen, immateriële schade, letselschade of schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
8.5 Baby Case is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, die ontstaat door het volgende, doch niet gelimiteerd tot:
- het niet voldoen door de klant aan de in deze leveringsvoorwaarden opgenomen verplichtingen;
- aanlevering van onjuiste en/of onvolledige gegevens die door of namens de klant zijn verstrekt;
- gebruik van de producten voor andere doeleinden dan waarvoor deze bedoeld is;
- het beschadigen of verbreken van de verzegeling of verpakking van een bestelling c.q. pakket tijdens de verzending door post- en bezorgdiensten;
- het verstrekken van foutieve productinformatie door de leverancier of andere derden;
- het niet of verkeerd opvolgen van adviezen en/of instructies door de klant;
- te late of onvolledige levering door post- en bezorgdiensten;
- (schade) door onzorgvuldig gebruik van de producten door de klant;
- fouten en/of storingen in gebruikte apparatuur of programmatuur en/of (technische) storingen op de website van Baby Case.
- lichamelijke klachten, gezondheidsklachten, psychische klachten of allergische reacties van de klant veroorzaakt door (inname van) een product;
- schending van intellectuele eigendomsrechten en/of privacyrechten, doordat derden zich onbevoegd toegang hebben verschaft tot de informatie en/of gegevens van Baby Case en/of de klant;
- schending van intellectuele eigendomsrechten doordat de klant inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van derden;
- fouten en/of tekortkomingen door ingeschakelde derden.
8.6 Elke aansprakelijkheid van Baby Case vervalt door het enkele verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.
8.7 Baby Case is nimmer aansprakelijk voor elke vorm van door derden geleden schade. De klant zal Baby Case vrijwaren en schadeloosstellen ter zake van alle aanspraken van derden wegens geleden schade of schade ten gevolge van de uitvoering van de overeenkomst overeengekomen tussen de klant en de derde partij.
8.8 Baby Case heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van de klant ongedaan te maken of te beperken door het leveren van een nieuw product. Op het moment dat Baby Case de schade nog ongedaan kan maken of beperken, dan dient de klant hiertoe diens medewerking te verlenen en is het klant tot die tijd niet toegestaan de overeenkomst te ontbinden of de bestelling te annuleren.
8.9 Het in dit artikel bepaalde geldt behoudens opzet of grove nalatigheid van Baby Case en diens leidinggevenden en indien dwingendrechtelijke bepalingen zich hiertegen verzetten.
Artikel 9. Retourbeleid
9.1 De retourservice van Baby Case is mogelijk voor producten die ten minste voldoen aan de volgende voorwaarden:
- het product is compleet, in originele staat en onbeschadigd;
- het product is voorzien van originele etiketten, labels en/of kaartjes;
- het product zit in de originele onbeschadigde verpakking.
- het product zit in de verzegelde verpakking voorzien van het originele (hygiëne) zegel.
9.2 Indien na het controleren van de ontvangen producten Baby Case van mening is dat het product niet retour kan worden genomen onder meer maar niet uitsluitend indien er sprake is van schade of de hygiëne waarborging van het product is aangetast, dan zal Baby Case dit zo snel mogelijk aan de klant laten weten.
9.3 Indien schade is ontstaan gedurende transportdiensten door een post- dan wel bezorgdienst en deze dienst is niet uitgevoerd in opdracht van Baby Case doch door de klant zelf, dan rust de verantwoordelijkheid bij de klant zelf tot aan aflevermoment waardoor restitutie in dat geval eveneens niet mogelijk zal zijn.
9.4 Voor alle producten, die niet retour kunnen worden genomen, is geen restitutie mogelijk.
9.5 Indien Baby Case de producten in ontvangst neemt en overgaat tot restitutie, dan zal de klant het bedrag binnen 30 dagen op de bij Baby Case bekende bankrekening ontvangen. In geen geval kan de restitutie meer bedragen dan het factuurbedrag. Baby Case is gerechtigd om de door Baby Case gemaakte kosten voor het retour naar redelijkheid bij de klant in rekening te brengen, waaronder maar niet uitsluitend de administratiekosten, behoudens die gevallen waar retournering niet aan de klant toe te rekenen is.
Artikel 10. Klachten
10.1 Indien de klant een klacht heeft, dient deze binnen veertien dagen te worden gedaan middels het schriftelijk bekend maken van de klacht aan Baby Case. Klachten kunnen per e-mail worden ingediend via contact@babycase.nl. De klant kan eventueel ook het contactformulier op de website www.babycase.nl invullen.
Artikel 11 Overmacht
11.1 Wordt de uitvoering van de overeenkomst c.q. levering onmogelijk door een oorzaak die Baby Case niet kan worden toegerekend of waardoor nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Baby Case kan worden verlangd, waaronder begrepen maar niet beperkt tot ziekte binnen de onderneming van Baby Case, storingen in het computernetwerk (waaronder het netwerk waarvan de leverancier gebruikmaakt) of andere technische storingen (onder meer bij leveranciers en/of leveringssoftware), tekortkomingen van ingeschakelde derden, waaronder leveranciers en hun hulppersonen van Baby Case, te late of onvolledige levering door post- en bezorgdiensten, overheidsmaatregelen en andere stagnatie in de normale gang van zaken binnen zijn onderneming, dan is Baby Case gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
11.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: een omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van Baby Case en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening kan komen van Baby Case. Naast deze uitleg van overmacht uit hoofde van de wet en jurisprudentie wordt onder overmacht tevens begrepen: alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop Baby Case geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Baby Case niet in staat is zijn (leverings)verplichtingen na te komen.
11.3 In geval van overmacht zal Baby Case zich naar redelijkheid inspannen om desgewenst te voorzien in een alternatieve oplossing, tenzij dit redelijkerwijze niet voor rekening en risico van Baby Case komt onder meer maar niet uitsluitend indien de klant gebruik wenst te maken van een specifieke (defecte) bezorgdienst of leverancier.
11.4 Als de overmachtsituatie zich voordoet op het moment dat de verplichtingen van Baby Case gedeeltelijk zijn nagekomen, is Baby Case gerechtigd om het reeds nagekomen gedeelte te factureren. De klant is gehouden deze factuur te voldoen, als ware er sprake is van een afzonderlijke overeenkomst c.q. levering. Indien levering opnieuw mogelijk is zullen de overige leveringen naar redelijkheid zo snel mogelijk worden verwerkt en worden gefactureerd.
11.5 Vanaf het moment dat de overmachtsituatie tenminste 30 dagen heeft geduurd of blijvend van aard is, mogen beide partijen de overeenkomst door middel van een schriftelijke kennisgeving, zonder rechterlijke tussenkomst (gedeeltelijk) ontbinden, zonder dat partijen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding.
Artikel 12. Vertrouwelijke gegevens
12.1 Wanneer partijen kennisnemen van gegevens van de andere partij waarvan zij weten of redelijkerwijs kunnen weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, maken zij deze gegevens op geen enkele wijze bekend aan derden. Een uitzondering hierop geldt wanneer betreffende informatie al openbaar is gemaakt, althans dat betreffende informatie al door een derde partij was verkregen, wet- en regelgeving tot bekendmaking verplicht, indien dit noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de overeenkomst of indien Baby Case voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafprocedure, waarbij deze stukken van belang kunnen zijn.
12.2 De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door één van de partijen als zodanig zijn aangeduid en/of wanneer dit uit de inhoud blijkt.
12.3 De gegevens die de klant aan Baby Case verstrekt, zal Baby Case te allen tijde zorgvuldig bewaren en verwerken in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Artikel 13. Overige bepalingen
13.1 Al hetgeen is bepaald over leveringen en alle bijbehorende zaken in deze leveringsvoorwaarden is van overeenkomstige toepassingen bij het leveren of het doen leveren ten behoeve van de klant in het buitenland. Indien in voorgenoemde geval aanvullende en/of strengere eisen gesteld zijn door de lokale en/of nationale wet- en regelgeving dan is dit voor rekening en risico van de klant. De klant is gehouden zelf op de hoogte te zijn van de lokale en nationale wet- en regelgeving indien er voor levering in het buitenland wordt gekozen. Dit omvat mede de invoerrechten en alle benodigde keurmerken en licenties om de producten en alle inbegrepen stoffen in te voeren. Boetes, naheffingen, strafbaarstellingen en andere punitieve maatregelen voor het niet naleven van deze wet- en regelgeving komt voor rekening en risico van de klant. Baby Case beschikt slechts over de informatie van de rechtsgeldigheid van levering in Nederland met uitsluiting van onjuist gebruik en onjuist vervoer door de klant, de door klant ingehuurde (logistieke) derde(n) en de derde partij die de producten en zaken voor of ten behoeve van de klant opslaat.
Artikel 14. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
14.1 Op alle rechtsbetrekkingen tussen Baby Case en de klant, evenals de daaruit voortvloeiende geschillen, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
14.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag of andere van toepassing zijnde Internationale wet- en regelgeving is uitdrukkelijk uitgesloten.
14.3 De Nederlandse rechter in het arrondissement Zeeland-West-Brabant, behoudens dwingendrechtelijke bepalingen, is uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen.
14.4 Alle geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met deze voorwaarden en de tussen partijen ontstane rechtsverhoudingen zullen, voor zover de wet dat toelaat en de partijen niet in onderling overleg tot een zo optimaal mogelijke oplossing zijn gekomen worden berecht door de bevoegde rechter.
Wil je meer weten?
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om Dr. Brown’s, Dooky of J BIMBI aan jouw assortiment toe te voegen? Of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Renate Timmermans
Of stuur ons een berichtje
Snel en eenvoudig via onderstaand formulier.